Najważniejsze w diecie jest ?

W sieci krąży mnóstwo informacji na temat zasad dotyczących diety, najczęściej związane jest to z eliminacją jakiś produktów żywieniowych lub bazowanie wyłącznie na danej grupie produktów. Na szczęście nie to definiuje Twoją sylwetkę. W tym artykule dowiesz się co jest najważniejsze w kontekście utrzymania zadowalającego składu ciała za pomocą diety.

Poniżej zobaczysz piramidę priorytetów jeśli chodzi o żywienie w celu poprawy sylwetki:

  1. Bilans kaloryczny – 50%
  2. Makroskładniki – 30%
  3. Pora jedzenia – 10%
  4. Kompozycja posiłków – 5%
  5. Suple i nawodnienie – 5%
Czynniki wpływające na sylwetkę

5 najważniejszych czynników dietetycznych

Widzisz więc jak rozkłada się procentowy udział poszczególnych czynników wpływających na Twoją sylwetki i co musisz zrobić aby w pełni to osiągnąć. Stosowanie się jedynie do ilości zjadanych kalorii, przybliży Cię do celu o około 50%. Spożycie kalorii może być na dobrym poziomie, ale bardzo ważne będzie odpowiednie spożycie makroskładników w zależności od Twojego stylu życia. Jest to kolejne 30% które przyczynia się do Twojej formy. Ilość zajadanych kalorii oraz podział makroskładników zależy od Twojego stylu życia, czy jesteś aktywny w ciągu dnia, czy trenujesz itp. 

Uwaga, pułapka…

Uważaj, bo pomimo tego, że zdrowo się odżywiasz, jesz suplementy diety, ale nie zwracasz uwagi na makroskładniki i ilość spożywanych kalorii, Twój efekt może być na poziomie raptem 20% !!! Niestety ale wiele osób popełnia ten błąd. Nie doszacowuje tego ile zjada kalorii w ciągu dnia, a to z kolei prowadzi do nadmiernego jedzenia. Drugim często popełnianym błędem jest niewłaściwe spożycie makroskładników, niestety ale często zjadamy zbyt dużo węglowodanów i tłuszczy, a za mało białka. 

Skupianie się na czynnikach, które są mniej ważne w kontekście poprawy Twojej sylwetki, mogą  doprowadzić do tego, że nie osiągniesz założonych celów, pomimo starań. Jeśli uznasz, że najważniejsze dla Ciebie jest spożycie suplementów diety oraz pory posiłków, a na resztę nie będziesz zwracał uwagi. Z pewnością nie spełnisz swoich założeń sylwetkowych. 

Spalacz tłuszczu jest najważniejszy?

Często spotykam się ze stwierdzeniem “jaki spalacz tłuszczu mi pomoże?”, albo “co najlepsze na masę?”. Są to dwa najczęściej zadawane pytania, zarówno w jednym jak i drugim przypadku osoby skupiają się na zaledwie 5% udziale czynnika w sylwetce, a więc uzależniają wszystko od suplementów diety. Więc jak się domyślacie to czy będzie brał spalacz czy nie, nie będzie miało większego znaczenia. Bardzo duża część osób (mam nadzieję, że nie Ty), postanawia, że od poniedziałku zacznie trenować i jeść suplementy. Jak widzisz to tylko jakaś część całej układanki, która z pewnością nie jest najważniejsza.

Zacznij z przytupem

Najczęściej lekceważonym i źle określanym czynnikiem jest bilans kaloryczny. Natomiast suplementy diety są zazwyczaj nadużywane, spora część osób ślepo wierzy w obietnice producenta „ ten spalacz poprawi metabolizm o 300% i spalisz 10 kg tłuszczu w 2 miesiące”, analogicznie działa to na produkty „na masę”. Nie daj się nabrać na tego typu obietnice producentów suplementów diety. Skup się na prawidłowym spożyciu kalorii oraz ustaleniu odpowiedniego spożycia makroskładników. Te dwa czynniki są najważniejsze i dzięki nim będziesz w stanie poprawić znacząco swoją sylwetkę. W momencie, gdy dołożysz do tego trening, na pewno będziesz zadowolony z rezultatów. Pozostałe czynniki są równie ważne, ale jak wiadomo, najciężej jest zacząć. Zatem, żeby nie popełniać niepotrzebnych błędów – zacznij o najważniejszych czynników, a kolejne dokładaj systematyczne. 

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

czy seks przed zawodami sportowymi jest zły?kalorie w diecie