Dieta gwiazd w Twoim zasięgu

Beyonce promuje 2 tygodniowy system treningowy, J.LO detoks od cukru, Kim Kardashian herbaty oczyszczające.

Jak więc wytłumaczyć ludziom, że nie są to dobre rozwiązania? Jak przekonać ich, że to nie działa, skoro największe „autorytety” na świecie tak robią? A efekty widać gołym okiem, w telewizji , na fejsie i na instagramie…

Część żywieniową kieruję szczególnie do kobiet. To zazwyczaj one opierają się na dietach celebrytek. I taka dieta, sama w sobie, zapewne da jakieś efekty. Będą to pewnie efekty krótkotrwałe, no ale zawsze. O tym, że takie postępowanie jest niezdrowe i nieskuteczne pisać nie będę. Trzeba przekonać się na własnej skórze, bo na słowo mi nie uwierzycie.

Takie sytuacje, plany żywieniowe i „diety” prowadzą do chorego stosunku kobiet do żywności. Coraz częściej z ich ust zaczynają padać zdania : „tego nie mogę”, „to jest niezdrowe”, „jestem na detoksie”. To jest właśnie definicja „diety” jaka przychodzi mi na myśli po usłyszeniu tego słowa w mainstreamie.

Promowanie cudownych efektów w ekspresowym czasie to ich domena. Ma być prosto, bezboleśnie i natychmiastowo. To jakie skutki wywoła to na dłuższą metę nikogo nie obchodzi.

Co do mężczyzn… Ile razy złapałeś się na hasła typu „Skuteczne plany treningowe”, „6 sposobów, dzięki którym odsłonisz swój ABS w 3 dni”. Działa to na podobnej zasadzie co u kobiet. Wszyscy pewnie znają Dwayne The Rock Johnson’a. Mam nadzieję, że nikt nie łudzi się, że ten Pan swoją sylwetkę wytrenował w sposób naturalny.

Aktorzy często korzystają z substancji wspomagających ich sylwetki, które nie do końca są dozwolone. Oczywiście nie byłoby problemu, gdyby mówili o tym jasno. Niestety, większość zarzeka się, że osiągnęli wszystko naturalnie, ciężką pracą i silną wolą zmiany. Podobnie sprawa się ma z kulturystami. CI zaś twierdzą, że „odżywki”, które reklamują, budują tak niewiarygodną masę mięśniową.

Podsumowując

Odżywianie i trening faktycznie stanowi klucz do wspaniałej sylwetki. Niemniej jednak połączenie detoksu na herbatkach z 6 ćwiczeniami na ABS powtarzanymi przez 3 dni nie przyniesie Ci efektów, na pewno nie tych długotrwałych.

A przecież o to w tym wszystkim chodzi! By efekty utrzymały się jak najdłużej! By dieta nie była miesięcznym wyrzeczeniem, a zmianą nawyków żywieniowych. By trening był świadomym podjęciem walki nie tylko o lepszą sylwetkę, ale i o lepsze samopoczucie. By we wszystkim odnaleźć równowagę i spokój psychiczny.

Nawet prowadząc zdrowy tryb życia możesz jeść właściwie wszystko, o ile zadbasz o odpowiednią ilość. To nie produkt, a dawka szkodzi Twojemu zdrowiu. Możesz robić cheat meale, jak i możesz odpuścić trening. Wszystko można ale z głową.

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

to w końcu fit czy zdrowy jest ten przepis?